reklama

Šťastie 2013

Už viac krát som sa zamýšľala nad šťastím. Čo to vlastne je, ako ho chápať? Mať ho, alebo ho nemať. Vždy som prišla len na to isté, že ho môže mať každý. Je jednoducho v človeku. Akí chceme byť, takí sme. Ak ho chceme mať, máme ho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A je to tak so všetkým, nielen so šťastím. Je to už pár rokov, čo som počula rozhovor s pánom Lasicom, povedal v ňom: ,, Šťastný môže byť každý človek. Je to jednoducho povahová črta.“
Ja osobne zdieľam tento istý názor. Myslím, že ak sa ráno zobudíme a povieme si, dnes som šťastná, tak budem celý deň šťastná. Je jedno čo sa bude v ten deň diať. Môže to byť niečo čo sa mi v tej chvíli zdá byť ťažké, náročné, smutné, ale ja budem vnútri naplnená pocitom šťastia. Inak to nejde. A časom keď aj niečo robím umelo, vytváram si to a zrazu je to pre mňa návyk, prirodzenosť. Ráno sa zobudím a som šťastná. A tým sa šťastie stáva našou povahovou črtou.
Prečo som vlastne dnes chcela napísať o šťastí? Včera som sa rozprávala s jedným pánom, o ľuďoch žijúcich pre nás označených ako chudobné krajiny. Prečo sú obyvatelia tých krajín šťastní? Je to ich prirodzenosť, tešia sa zo života. Ľudia sa tam stále usmievajú, radujú, spievajú, prosto tešia sa z maličkostí. Podľa mňa to pramení z toho, že tam nie je závisť a chtíč. Nie je si čo závidieť, za čím sa hnať. Je tam jednoducho chudoba, ktorá je menšia, alebo väčšia. Vládne tam láska a nezištná pomoc tomu kto ju potrebuje.
U nás si ľudia závidia, chcú mať stále viac, túžia mať všetko. Vládne tu materiálno, ktoré sa tam nedostalo. Opýtal sa ma, čo si myslím o tom, že u nás sú nešťastní aj ľudia, ktorý peniaze majú. Tiež si myslím, že odpoveď je taká istá. Aj oni chcú viac, veď môžu mať všetko, tak prečo by sa uspokojil s niečím čo je menej? A keď to dosiahnu, zas si nájdu niečo po čom môžu túžiť. V materiálnom svete, je vždy čo chcieť. V tom som mu povedala, že ja som šťastná. A čo myslíte? Veľmi ho to prekvapilo. Chcel vedieť, ako to je možné, veď to nie je ,,normálne“.. Ako to, že ťa nezaujíma naša vláda, náš systém v krajine?
Pre mňa je odpoveď jednoduchá, zaujímam sa o seba. Som šťastná, pretože chcem byť. Moje šťastie nestojí na ničom inom ako na mojom vnímaní a prístupe k životu.
Všetko je v nás, šťastím môžeme byť len sami pre seba a tým obohacovať všetkých a všetko okolo seba. Pretože čo vyžarujeme, to priťahujeme. Nič viac, nič menej. Čím viac ľudí začne od seba, tým viac ľudí bude šťastnejšími. Bude to aj Vaša povahová črta.

Kamila Cserhelyiová

Kamila Cserhelyiová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stačí byť šťastný sám so sebou aso sebou, už nie je len.. Láska je tá najvyššia hodnota, ale len plynúca spoločne so slobodou.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu